Baldur's Gate & mehr [PS4 | Switch | One]

Darkie

Mitglied
25 Mai 2017
778
28
28
40
Raccoon City
February 7, 2019 (Los Angeles, CA) – Skybound Games and Beamdog today announced a publishing partnership that will bring classic roleplaying videogames Baldur’s Gate, Baldur’s Gate ll, Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, Icewind Dale, Planescape: Torment, and Neverwinter Nights to console platforms in 2019.

Beamdog is known for bringing enhanced versions of Dungeons & Dragons videogames to fans both new and old on the PC platform, including the critically acclaimed Baldur’s Gate, Neverwinter Nights and Planescape: Torment. Six of Beamdog’s fan-favorite games will be released on console platforms for the first time ever via Skybound all as Enhanced Editions sold at retail stores and online. These upcoming releases will allow RPG fans the opportunity to experience epic Dungeons & Dragons adventures in a whole new way.

A selection of Beamdog’s games will be on display in the Skybound Games booth at PAX East in Boston from March 28th to March 31st, all coinciding with the first anniversary of Skybound Games as the video game publishing arm of Skybound Entertainment.

“These games are iconic, including Baldur’s Gate, which has really set the standard for Dungeons & Dragons computer roleplaying games,” said Skybound Games CEO Ian Howe. “We’re excited to bring Beamdog’s incredible slate to new platforms for both the dedicated fan and those who will soon discover these adventures for the first time. As longtime fans of Baldur’s Gate and Dungeons & Dragons it’s fantastic to partner with Beamdog as the newest member of the Skybound family.”

“We are ecstatic to partner with Skybound Games to bring these great classics to new platforms,” said Trent Oster, Beamdog CEO. “Skybound’s accomplishments are amazing and they have a demonstrated love and respect for creators. We’re thrilled to find ourselves working with such a talented group.”

More details about what fans can expect with these upcoming console releases, including specific platforms and box contents, will be unveiled in the coming months. Fans interested in these details should follow Skybound Games on Twitter, Facebook and Instagram.
Vielleicht freuen sich ja hier ein paar. :)

Lottogewinner

Administrator
Team
29 Juli 2016
1.067
228
63
37
Deutschland
Primär fühle ich mich sehr alt :)
Das sind dann aber gefühlte 5000 Spielstunden auf einmal. Puh. Aber ein Handheld-Baldur's Gate ist schon cool.

Aemeath

Newbie
18 November 2018
173
36
28
33
Hamburg
Bin gespannt wie sich die Spiele steuern lassen. Baldur's Gate mit Stick stell' ich mir recht anstrengend vor. Neverwinter Nights dagegen könnte mit einer Dragon Age Steuerung wunderbar klappen.

Zeratul

Mitglied
24 August 2016
1.053
85
48
Ich habe die ganzen Spiele nie gespielt, aber gerade von Baldur's Gate II, Neverwinter Nights und Planescape: Torment hört man ja eigentlich nur das allerbeste. Letzteres habe ich mir auch mal als Enhanced Edition für Steam gekauft. Wenn mir das gefallen sollte, würde ich mir auf jeden Fall auch mal Baldur's Gate II und vielleicht auch Neverwinter Nights anschauen. Weiß halt nicht wie gut die Spiele heute noch funktionieren. Vor allem in Sachen Steuerung und Handhabung bin ich da immer skeptisch.

Shiningmind

Mitglied
29 August 2016
724
77
28
Ich hab von Planescape gehört, dass es narrativ eines der besten RPGs sein soll. Um mich da aber aus der Reserve zu locken, muss schon ein großer grafischer Overhaul her.

Biber

GUF Veteran
25 August 2016
2.637
202
63
Hamburg
www.youtube.com
Ich habe Baldur's Gate nie gemocht, aber nur den ersten Teil gespielt. Neverwinter Nights habe ich geradezu aufgesogen und danach auch gleich den zweiten Teil. Ein tolles Spiel. Aber ob ich heute sowas nochmal spielen würde (selbst wenn ich die Zeit hätte), weiß ich nicht.